آیا بهار نارنج فشار خون را بالا میبرد

چای بهار نارنج و فشار خون ,دمنوش بهار نارنج و فشار خون ,اثر بهار نارنج بر فشار خون ,بهار نارنج برای فشار خون ,بهار نارنج و فشار خون بالا ,عرق بهار نارنج برای فشار خون

با فرا رسیدن فصل بهار، طبیعت مازندران هر ساله شاهد شکفتگی شکوفه های بهار نارنج با بوی تند مطبوع و منظره چشم ‌نوازی است که همواره دوستداران بهار را به این استان همیشه سبز می کشاند.

آیا بهار نارنج فشار خون را بالا میبرد

بهار نارنج همان شكوفه درخت نارنج است كه در فصل بهار درخت را زینت داده و در فصل های پاییز و زمستان، جای خود را به میوه نارنج می ‌دهد.

كاربرد اصلی این گل به‌ همان صورت گل خشك و به ‌خصوص عرق در طب گیاهی است .

عرقی که از شکوفه‌های نارنج تهیه می‌شود عرق بهار نارنج نامیده می‌شود که طبیعت آن نیز گرم و خشک ،نشاط آور، تقویت کننده مغز، باز کننده گرفتگی مجاری بینی، از بین برنده ترشحات سینوس‌ها و دستگاه تنفس می باشد.

برای مصرف دارویی شكوفه‌های بهار نارنج را صبح زود که به حالت غنچه ی نشكفته است، می چینند و سپس در محلی تاریك سریع خشك می ‌كنند تا تغییر رنگ ندهند.

حسین صادقی عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود،با اشاره به اینکه برگ های درخت نارنج در فصل بهار در اختیار افراد قرار دارد اظهار داشت:جمع آوری این گلبرگ ها در فصل پاییز نیز امکان پذیر است.

وی بیشترین استفاده از گلبرگ های بهار نارنج را در صنعت عطر سازی دانست و گفت: از گلبرگ های این گیاه روغن پتیک گرین و برگامو استخراج شده که اغلب در صنعت عطرسازی استفاده می شود و از گران ترین عطرهای دنیا است.

  طریقه مصرف بهار نارنج و عرق آن

بهار نارنج و فشار خون

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: به طور وسیع در کشورهای الجزایر،مراکش،تونس،ایتالیا از گل های درخت نارنج برای صنعت عطرسازی استفاده می کنند.

صادقی یاداور شد: در کشور ما از گلهای درخت نارنج اغلب در معطر کردن چای و یا در پختنی ها از جمله شعله زرد استفاده می شود.

دمنوش بهار نارنج و فشار خون

وی با اشاره به اینکه بهار نارنج در روزهای افتابی دارای بیشترین مقدار روغن است افزود: در روزهای ابری و بارانی مقدارروغن استخراج شده از این گلبرگ ها بسیار کم است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه صبح ها بهترین زمان جمع اوری بهار نارنج است گفت: بهار نارنج باید در مکانی مناسب ، دمای 50 درجه و به دور از نور آفتاب خشک شود تا عطر خود را از دست ندهد.

صادقی با اعلام اینکه استفاده از بهار نارنج در مازندران بازار وسیعی دارد افزود: می توان صدها هکتار از باغات را به این امر اختصاص داد و به عنوان کارافرینی از آن استفاده شود که این امر کاملا اقتصادی و قابل رقابت است.

وی یادآور شد: عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد پرهیز کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: زنان باردار نیز از استفاده بیش از اندازه عصاره بهار نارنج خودداری کرده و بی محابا مصرف نکنند.

صادقی استفاده از بهار نارنج را برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از بهار نارنج برای اشتهاآوری ، بهتر شدن هضم غذا، کاهش وزن و جلوگیری از آلودگی های قارچی در طب چینی اشاره شده است.

  آشنایی با مضرات بهار نارنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.